Om foreningen

Jazzselskabet er en forening hvis almennyttige formål er at fremme interessen for jazz.

Som medlem får du rabat på alle Jazzselskabets arrangementer.

Foreningens koncerter præsenterer dansk og international moderne jazz – altid på et højt kunstnerisk niveau. Udover musikalske oplevelser af høj kvalitet bliver du en del af et fællesskab, og så støtter du samtidig jazzscenen.

Jazzselskabet Aarhus er stiftet i 1970 med den legendariske Bent J. som første formand.

Efter en beskeden start med det sociale, musikalske samvær i centrum er foreningen vokset og blevet en vigtig faktor i det aarhusianske jazzliv.

Aktiviteterne er efter Jazzbar Bent J´s lukning i 2008 flyttet ud i byen, og Jazzselskabet afholder 25-30 koncerter årligt, hvor arven fra jazzbaren med forkærlighed for swing og Be Bop er ført ajour med musik, der præsenterer en bred vifte af den nyere jazz i samarbejde med først og fremmest Gyngen, Atlas, Musikhuset Aarhus og DOKK1.

Fra 1973 har Jazzselskabet i Aarhus uddelt Gaffelprisen, Danmarks ældste jazzpris.